Megszűnt juttatások
- rendszeres szociális segély
- lakásfenntartási támogatás
- adósságkezelési támogatás
- méltányossági közgyógyellátás
- méltányossági ápolási díj
- önkormányzati segély
Kérelmek benyújtása
A jelenleg aktuális segélyek típusától függően kell a kérelmeket benyújtani:
- a járási hivatalnak (2462, Martonvásár, Budai u. 13., telefonszám: 06 (22) 460-081)
- az önkormányzatnak
Gyúró Község Önkormányzat hivatali épületében keddi napokon ügysegéd segíti a járási hivatalhoz tartozó ügyek intézését, tehát a kérelem az ügysegédnek is átadható.
Új szociális rendelet
A gyökeresen megváltozott jogszabályi környezet, a megszűnt állami ellátások miatt az állam helyett az önkormányzat gondoskodik számos szociális ellátásáról, támogatásáról.
Gyúró Község Önkormányzatának Képviselő testülete erre tekintettel alkotta meg az új szociális rendeletét, amely a 2/2015. (II. 27.) számú rendelete a települési támogatás keretében nyújtott pénzbeli-, a természetben nyújtott szociális- és az egyes személyes gondoskodást nyújtó ellátásokról.
A települési támogatás
A települési támogatás a rászorulók számára egy olyan ellátási forma, amely rászorult szociális élethelyzetének javításához nyújt támogatást, amely lehet részben vagy egészben pénzbeli illetve természetbeni ellátás (pl.: fa, gyógyszer).
A települési támogatásnak két fajtája van:
- települési támogatás (normál)
- rendkívüli települési támogatás
A (normál) települési támogatás
A települési támogatásnak a következő formái léteznek:
- a létfenntartási gondok enyhítése
- a lakhatás támogatása
- az egészség állapot megőrzését jelentő szolgáltatások költségeihez való részbeni hozzájárulás
- az elhunyt személy eltemetetésének költségeihez való hozzájárulás
- a gyermekek családban történő gondozásának költségeihez való hozzájárulás
- ápolási támogatás
- étkeztetési támogatás
A (normál) települési támogatás kérelmezéséhez szükséges kötelező iratok:
- kérelem formanyomtatvány (rendelet 1. sz. melléklet)
- kérelmező és a vele közös háztartásban élők hitelt érdemlő jövedelemigazolásai (jövedelem hiányában nyilatkozat arról, hogy nem folytat kereső tevékenységet, jövedelme nincs)
- vagyonnyilatkozat (rendelet 2. sz. melléklet)
- a kért a támogatástól függően egyéb irat is szükséges lehet ( a rendelet szabályaiban meghatározott egyéb irat pl. gyógyszerek költségeinek támogatásához orvosi igazolás vagy a gyermekek családban történő gondozásának
- öltségeihez való hozzájárulásnál a tanulói jogviszony igazolás)
A rendkívüli települési támogatás
A rendkívüli települési támogatás a rendkívüli élethelyzetben jelentkező eseti gondok enyhítését szolgálja.
A kérelmezéséhez szükséges iratok:
- kérelem formanyomtatvány (rendelet 3. sz. melléklet)
- kérelmező és a vele közös háztartásban élők hitelt érdemlő jövedelemigazolásai (jövedelemmel nem rendelkező személyek esetén a munkaügyi kirendeltség igazolása arról, hogy a támogatást igénylő személy és nagykorú családtagja regisztrált munkanélküli és támogatásban nem részesül.)
- vagyonnyilatkozat (rendelet 2. sz. melléklet)
További tudnivalók
A támogatásoknak a formái különbözőek, ezért különböző jövedelmi korlátok és szabályok vonatkoznak az egyes támogatás típusokra, a rendeletben megtekinthetők, itt nem térünk ki ezen tudnivalókra.
A támogatások megállapításáról a polgármester dönt, kivételt képez a kivételes méltányosságból nyújtott rendkívüli települési támogatás, melyről a Szociális Bizottság hoz döntést.
Fontos megemlíteni, hogy nem állapítható meg települési támogatás annak az aktív korú személynek, aki álláskeresőként, illetve akinek a családjában élő személy munkanélküliként a munkahely keresés céljából nem működik együtt a Fejér Megyei Kormányhivatal Martonvásári Járási Hivatal Munkaügyi Kirendeltségével.
A köztemetés szabályairól a szociális rendelet külön fejezetben rendelkezik.
A szociális alapszolgáltatásokat, mint a házi segítségnyújtást illetve a családsegítést az önkormányzat Társulás keretében látja el, a Szent László Völgye Segítő Szolgálaton keresztül (2462 Martonvásár, Szent László u. 24., telefonszám: 06 (22) 460 129.)
A rendelet további szabályai illetve a kérelmek elérhetők Gyúró Község Önkormányzat hivatali épületében.
Tájékoztatást és segítséget a kérelmekkel kapcsolatosan személyesen, levélben, e-mailben és telefonon is nyújtunk, ügyfélfogadási időben.