Tájékoztatom Önöket, hogy a 2024. évi helyi adó (magánszemélyek kommunális adója, építményadó, telekadó) csekkek kiküldése március 1-től folyamatosan történik.
Adóval kapcsolatos kérdésekben csak 2024. március 13-tól leszek elérhető ügyfélfogadási időben.
Megértésüket és türelmüket köszönöm!
Tisztelettel:
Joó-Fuszkó Barbara
adóügyi ügyintéző
2024. évi adófizetési határidők
Tájékoztatjuk a Tisztelt Adózókat, hogy a 2024. évben az adófizetési határidők
A 2023. évi iparűzési adó bevallásának határideje 2024. május 31.
Az adózó a helyi iparűzési adóról szóló adóbevallási kötelezettségét - ideértve az adóbevallás kijavítását és az önellenőrzéssel való helyesbítést - és az adóelőlegről szóló bevallási kötelezettségét kizárólag az állami adóhatósághoz elektronikus úton, az állami adóhatóság által rendszeresített elektronikus nyomtatványon, az állami adóhatóság hatáskörébe tartozó adókról szóló bevallások benyújtására vonatkozó rendelkezések értelemszerű alkalmazásával teljesítheti.
Az építményadó, telekadó és települési adó tekintetében az adózóknak a változásokról a változás bekövetkezésétől számított 15 napon belül kell megküldeniük a bejelentést az adóhatóságnak az adat-bejelentési (bevallási) nyomtatványon. Kérjük Önöket, hogy ezen kötelezettségüknek határidőben szíveskedjenek eleget tenni. Aki a 2024. adóévet érintő változásbejelentési kötelezettségének határidőben nem tett/tesz eleget, azoknál a változást a 2024. évi egyenlegközlők/határozatok kiküldésénél nem tudtuk/tudjuk figyelembe venni.
TÁJÉKOZTATÁS A HIVATALI ÜGYINTÉZÉS MÓDJÁRÓL
Tájékoztatjuk a Tisztelt Ügyfeleket a hivatali ügyintézés menetéről:
- Természetes személy csak elektronikus úton (E-ügyintézési portálon keresztül) vagy írásban postai úton vagy személyesen írásban indíthat ügyet, aláírt hivatalos formában.
- Gazdasági szervezet csak elektronikus úton (E-ügyintézési portálon keresztül) vagy e-papír formájában indíthat ügyet.
Az ügyfél NEM NYÚJTHATJA BE beadványait (kérelem, nyilatkozat, panasz stb.) e-mailben, faxon, sms-ben, telefonon és a facebook útján. Telefonon, sms-ben, facebook-bejegyzésben vagy szóban tett bejelentéseket, kérelmeket a Hivatalnak nem áll módjában hivatalosan kezelni. A hivatali ügyintézés során keletkezett hivatalos iratokat elektronikus levélben (e-mail) nem lehet közölni. E-mailban tett nyilatkozat, hiánypótlás a Hivatal részéről NEM FOGADHATÓ EL.
Kérjük Önöket, ügyeik intézésekor ezek ismeretében járjanak el.
Tisztelettel:
Dr. Balogh Lóránd jegyző
nevében és megbízásából Joó-Fuszkó Barbara Eszter
adóügyi ügyintéző