Jelenlegi hely

IV. Bringa Gyúró: tíz pont a tízből

Izsák István

Bringás barátom, Szabados Péter felhívta figyelmemet egy érdekes bicajos akcióra, amelyet náluk Gyúróban immár negyedik éve rendeznek. Már részt vettem sok kerékpár teljesítménytúrán, sőt volt pár komolyabb MTB maratonom, de ehhez hasonló akción még nem vettem részt soha. A különössége és egyedi ötletessége felkeltette érdeklődésem, úgy döntöttem, elfogadom Péter meghívását.

A verseny napján fogtam bicajom, Komáromban felszálltam a vonatra, és irány Gyúró. A martonvásári állomáson már ott várt a barátom és pár perc autózás után már meg is érkeztünk a rendezvény helyszínére.

Már javában zajlott a regisztráció, a résztvevők hosszú kígyózó sorban várakoztak a folyamatos elrajtolásukra. Meglepő volt számomra a versenyzők mennyisége, és főleg az a tény, hogy milyen sok a fiatal korú apró gyerek, akik szüleikkel indultak neki kis bicajukkal a kalandnak.

Részemről is megtörtént a zökkenőmentes regisztráció, szintén beálltam a sorba, amely gyorsan haladt. 2 táv közül lehetett választani, és azok, akik a hosszú távon indultak előnyben voltak  a rajtolásnál, így máris sorra kerültem. 2 perces indítás minden versenyző közt logikusnak bizonyult, mivel a rajtnál kaptuk meg a térképet, amelyen ki van jelölve az összes állomás (idén 16).

Az első állomás ügyességi próba volt, konkrétan légpuskával célbalövés, amit gyorsan megoldottam. Elindultam a következő felé, ahol már utolértem barátom, akivel ezek után együtt tekertünk. A rövid taktikai megbeszélés után eldöntöttük, melyik lesz az ideális sorrend, ahogy az adott állomásokat teljesítjük. Kiérve a falu határa mögé, a terep viszonyok változtak. Volt, amikor földes, néhol füves, itt-ott kavicsos, és számomra meglepően dombos. Volt pár hosszabb emelkedő, utána jött persze lejtő is, így lassan a feladatok felénél jártunk.

Minden állomás vagy ügyességi feladatból állt, vagy ami gyakoribb volt, két teszt kérdésre kellett kiválasztani a 4 lehetőségből a helyes választ. Mindezekért két pontot lehetett kapni, ami a végső menetidőből számolódott le vagy adódott hozzá, ha rosszul válaszoltunk. Ha valaki teljesen kihagyott állomást az +10 büntető pontot jelentett. Szabados Peti segítségével viszonylag zökkenőmentesen közeledtünk az utolsó pontokhoz, gyorsan mentek a kilométerek. Nekem az elején sikerült kihagyni 1 megállót ezért amikor barátom már célba ért, rám még várt az utolsó feladat, ami plusz 2 km lett. A célba érve leadtam feladatlapomat és feljegyezték az időmet.

Ez után következett a megérdemelt pihenés, fantasztikus ebéd várta a versenyzőket és ráadásként mennyei házi lekváros fánk. Szórakoztatásként a gyerkőcöket vicces bűvész foglalta le. 16 órakor elkezdődött az eredményhirdetés. Kellemes hír fogadott, mikor kihirdették a nevemet a 3. helyezett bronzéremért, másodiknak segítőtársam, Péter végzett, végül az első, ismét a tavalyi nyertes vitte el az aranyat. A rövidtávosok és a csoportok szintén átvették díjaikat, ezzel lassan véget ért a rendezvény.

Összegezve, ha minősítenem kellene a Bringa Gyúrót, jelest adnék, vagy 10 pontot a tízből. Nagyon kiváló volt és mindenkinek csak ajánlani tudom.

(Szervezői beszámoló és eredmények itt találhatók - a szerk.)